O lectie antica despre amanare


Exod 8.9,10   Moise a zis lui Faraon: „Hotărăşte-mi, când să mă rog Domnului pentru tine, pentru slujitorii tăi şi pentru poporul tău, ca să îndepărteze broaştele de la tine şi din casele tale? Nu vor mai rămâne decât în râu.” El a răspuns: „Mâine”. Şi Moise a zis: „Aşa va fi, ca să ştii că nimeni nu este ca Domnul, Dumnezeul nostru.

Citind Scriptura, am fost intrigat de un amanunt interesant. Faraon nu se lasa convins de minunile pe care Moise si Aaron le fac inaintea sa, nici macar de transformarea apei in sange, asa ca pentru o vreme trebuie sa suporte broaste urate, lipicioase si deosebit de galagioase din dormitorul sau, in patul sau si chiar pe sine. Mi-am inchipui ditamai Faraonul cu broaste pe cap si pe umeri oracaind vesele.

Cand a vazut ca vrajitorii lui pot sa faca aceeasi manevra (adica au scos mai multe broaste din apa in Egipt), Faraon o fi zis ca nu e mare lucru! Ceea ce nu au putut face insa vrajitorii este ca nu au reusit sa trimita broastele inapoi in rauri!

Deabea atunci l-a chemat inapoi pe Moise pentru a se ruga lui Iahve sa indeparteze broastele. Aici este partea care m-a facut sa meditez mai mult: Moise l-a provocat pe Faraon sa ii spuna cand vrea sa se intample eliberarea de broaste, iar raspunsul a fost MAINE!

Cum poate un om sa se chinuie cu broastele in pat inca o noapte doar pentru ca i s-a dat voie sa decida el momentul eliberarii lui? Urmarind mai atent urgiile care au venit dupa cea cu broastele, observam ca Dumnezeu nu il mai intreaba nimic, ci hotaraste de fiecare data ca MAINE sa inceapa o noua plaga! De fiecare data o plaga mai este intarziata cu o zi, pastrandu-se astfel cadrul de lucru hotarat de Faraon.

Ma gandeam ca daca tot aman anumite lucruri importante pentru Dumnezeu creind un cadru de lucru bazat pe MAINE, ce m-as face daca si Dumnezeu ar respecta doleantele mele lucrand tot dupa acelasi cadru? Mi-ar mai conveni? Cu siguranta ca nu!

Daca Dumnezeu ne-ar trata asa cum il tratam noi pe El si pe „micutii Lui” cu: amanare, lipsa de pasiune, dezinteres pentru Imparatie, manipularea celor din jurul nostru, vorbire altora de rau, rautate, nervi, sila, suparare din orice, samd… cum ne-am simti? Cum am reactiona? Ce am zice? Ce am gandi?

Amanarea aduce numai nenorociri. Ea se va intoarce impotriva noastra si ne va strivi. Faraon este un exemplu „clasic” de om care, pus in fata alegerii amana… si mai doarme o noapte cu broastele in pat, mai bea inca o data apa filtrand-o de mormolci! Doarme dupa cum si-a asternut!

Lasă un răspuns

