De la viata spre viata


1Ioan 5:8 Si trei sînt cari mãrturisesc (pe pãmînt): Duhul, apa si sîngele, şi aceşti trei sînt una în mărturisirea lor.

Sangele este o marturie care poate vorbi mai tare decat orice reusim noi sa vocalizam. As vrea sa va povestesc de niste oameni obisnuiti ca si voi, dar care au aplicat aceste verset in Vinerea Mare.

Versetul vorbeste despre marturia pe care spiritul, apa si sangele o aduc in mantuirea noastra. Se refera la jertfa pe care Domnul Isus a adus-o si care ne-a adus la adevarata credinta. Toate acestea sunt una in marturisire, iar aceasta marturisire este una continua si reala, asa cum transmite ideea verbala.

Deci in Vinerea Mare la ora 7.30am, impreuna cu 11 membrii din Biserica Metanoia Ploiesti am mers la Centrul de Transfuzii Sanguine pentru a dona sange (aceasta in conditiile in care programul incepea de la ora 8.30am). Anuntasem dinainte aceasta actiune explicand ca pentru noi aceasta donare este semnificativa pentru ca vrem s-o facem in ziua in care Isus si-a dat sangele pentru noi. Initial fusesem amanati cu o saptamana, dar am anuntat ca orice se va intampla noi vom fi acolo la ora 7.30am… si asa a  fost.

Desi venisem pe rand la anumite intervale si strigarea era in ordinea venirii, totusi personalul a fost amabil si ne-a introdus ca grup la recoltarea sangelui. Atunci am aflat ca 6 dintre noi nu puteau dona sange in acea zi, 4 dintre ei fiind amanati din motive obiective.  Stand de vorba cu doamna doctorita ne-a explicat ca intelege actiunea noastra, dar ca asa era corect sa procedam. Din pacate eu nu am putut dona din doua motive: deja donasem in Bucuresti de curand si rezidenta mea ma impiedica sa donez in Ploiesti. Desi stiam aceste detalii am fost cu Andreea, fiica noastra, impreuna cu eroii de la Metanoia pentru a-i sustine moral!

Dupa recoltarea de sange am primit niste bonuri de masa in schimbul sangelui donat. Cu aceasta valoare am mers la magazin si am cumparat niste dulciuri pe care urma sa le donam copiiilor izolati cu ocazia Invierii in Spitalul de Pediatrie.

Ajunsi la Spital am fost ajutati sa ajungem la copii de la Chirurgie, Terapie intensiva si la cei intre varstele 1-3 ani. Asistenta Sefa a fost cu noi si  impresionata de actiunea noastra povestea la toata lumea cum aceste cadouri au fost cumparate cu banii de la donarea sangelui. Am vazut mame surprinse, copii zambind cu gura pana la urechi, copii care erau abandonati de mamele lor in spital si copii in suferinta fizica extrema. Ne-am dat seama ca am facut ceea ce eram datori sa facem: am adus viata si zambet pe fetele celor micuti care erau in suferinta in Numele lui Isus.

La final am multumit acestei doamne care fiind extrem de ocupata, totusi a ales sa vina cel putin pe sectia ei impreuna cu noi. Pentru ca planuim sa repetam actiunea cand vom avea si cealalta parte de bani (cele 4 persoane care au ramas sa doneze sange), am spus ca vom reveni. La multumirile noastre, Asistenta Sefa a raspuns: „domnule sunteti modesti… noi trebuie sa va multumim pentru sacrificiul pe care l-ati facut!”

De la viata spre viata sa fim un miros… de la viata spre viata sa fim o marturie. Ce poate sa aduca marturie mai puternica decat sangele? Desi in umilinta am realizat aceasta actiune de slujire a orasului Ploiesti, experienta aceasta ne-a umilit si mai mult… ne-a vorbit si mai profund… ne-a ajutat sa intelegem ce inseamna o slujire eficienta in afara zidurilor bisericii! Dumnezeu sa fie laudat pentru modul in care ne-a vorbit! Isus fie glorificat pentru ca sangele Lui a vorbit mai tare decat al nostru si ne-a cucerit pentru eternitate pentru el.

Ceea ce am incercat noi este dupa modelul pe care L-am vazut la Isus. Vrem sa umblam ca Isus, vrem sa lucram ca Isus, vrem sa ne inchinam ca Isus… vrem sa ne sacrificam ca Isus!


Lasă un răspuns

