A ce miroase biserica ta locala?


2Corinteni 2.15  În adevăr, noi suntem, înaintea lui Dumnezeu, o mireasmă a lui Hristos printre cei ce sunt pe calea mântuirii şi printre cei ce sunt pe calea pierzării

Vizitez Biserica Metanoia din Viena si mergand cu un frate sa copiem un curs pe care o sa-l tin duminica cu toata biserica, am trecut de multe ori prin fata unor magazine cu parfum. Normal ca de fiecare data cand treceam pe acolo mirosul ne inunda nasul intr-un mod placut, fin si atragator. De la o distanta de cativa metri simteai mirosul, cu cat te apropiai de centrul usilor deschise mirosul era mai puternic, pentru ca dupa ce treceai de magazin, mirosul sa ramana cu tine inca putin.

Comentand putin despre mirosul acesta, fratiorul mi-a zis ca este normal ce se intampla. Cand treci prin fata unei brutarii miroase a paine calda, cand treci prin fata unei parfumerii miroase a parfum, cand treci prin fata unei cafenele miroase a cafea… este normal. Atunci mi-am zis: CAND TRECI PRIN FATA UNEI BISERICI A CE MIROASE? Fratiorul mi-a zis sec: a nimic… nici macar nu iti dai seama ca treci prin fata bisericii (normal ca noi vorbeam de Trupul lui Isus, nu de cladirea bisericii). Era o aplicatie la versetul din Corinteni la care nu m-am gandit niciodata. Acum am inceput sa ma gandesc.

Daca este un Trup, atunci trebuie sa miroasa, dar mirosul este diferit: unul pentru cei ce sunt pe calea mantuirii, iar altul pentru cei ce sunt pe calea pierzarii. TRUPUL TREBUIE SA MIROASA A CRISTOS! Cred ca ai fost atent ca am spus trebuie… este un imperativ, este o dorinta, este o propunere spre care tindem. Dar care este realitatea? Mirosul nu-l poti printa pe o foaie de hartie ci doar adulmeca cu narile tale. Atentie, cineva ne adulmeca! Narile sunt umflate! Se trage adanc in piept mirosul bisericii locale!

A CE MIROASE BISERICA TA LOCALA? DE LA CE DISTANTA MIROASE? CAT TINE MIROSUL ACELA PERSISTENT? CUM MIROASE? CARE ESTE MOTIVUL PENTRU CARE MIROASE ASA? CINE SUNT CEI CE MIROS BISERICA TA LOCALA?

One response to this post.

  1. Fratioare,
    Folosind analogia Biserica-Trup putem intelge ceva foarte simplu.
    Stim din practica persoanala ca un trup spalat zilnic este unul care miroase a CURAT si degaja PROSPETIME.
    Daca nu te spei cateva zile – daca zici ca ai facut-o o data si gata – trupul capata un damf de LANCEZEALA PESTILENTIALA, care imbacseste cei in jur.
    Biserica e CURATA si degaja PROSPETIME cand foloseste zilnic Cuvantul lui Dumenzeu. O biserica prinsa in traditie, lancezeala, dogmatism si formalism s-ar putea sa PUTA.

    Mi-aduc aminte c-am scris ceva subtire pe tema „aroma lui Christos” undeva pe la inceputul lui 2008:
    http://blog.punctul.com/2008/02/20/aroma-lui-cristos/

    Răspunde

Lasă un răspuns

