Biserica adevarului lipsit de dragoste


Orașul Efes – un oras fanatic religios:

  • Scrisoarea este adresata bisericilor din Efes. In orasele mari erau mai multe biserici locale vezi cazul bisericii din portul Chencrea, unul din cele doua porturi ale Corintului (Rom 16.1+1Cor 1.2). Ca si cum ai zice bisericii din Ploiești.
  • Metropola in plina expansiune datorita comertului care lega calea maritima directa cu Roma, si cele 3 drumuri principale care strabateau toata Asia.
  • Oras liber datorita loialitatii fata de imperiu (fara garnizoana romana, auto-guvernat)
  • Jocuri atletice tinute anual aduceau multi vizitatori
  • Templul zeitei Artemis: 130 m (425 feet) lungime si 67 m (220 feet) latime, 120 de coloane donate de diferitii regi ai Efesului. Imaginea lui Artemis (Diana) nu era frumoasa deloc, neagra, grotesca datorita multitudinii de sani pe care ii avea, dar avea reputatia ca picase din cer (Fapte 19.37). Adorarea imaginii lui Artemis era una fanatica. Templul era o organizatie religioasa, dar si un adapost pentru criminali si prostituate.
  • Pavel a vizitat Efesul in a doua calatorie misionara lasandu-i pe Aquila si Priscila acolo. In a treia calatorie a stat 3 ani.
  • Biserica a fost un centru evanghelistic pentru toata Asia si fanatismul pentru Artemis a fost transformat in entuziasm pentru Isus Cristos. Impactul crestinismului in Efes a fost atat de mare incat vanzarea templelor a scazut considerabil!
  • Pastorii bisericii din Efes: Pavel + Apolo + Timotei + Ioan (aprox 66 dC)
  • Destinatara pentru: Evanghelia dupa Ioan, Efeseni, 1,2 Timotei, 1,2,3 Ioan si Apocalipsa (Pavel a scris Ep. catre Corinteni de aici).

Problema Bisericii din Efes – pierderea dragostei dintai:

Desi aveau dragoste care iesea in evident prin oboseala cu care infaptuiau alt fel de fapte (cf 1Tes 1.3), prima lor dragoste nu mai exista, iar cu pierderea ei nici primele fapte nu mai erau vizibile. Dragostea actuala era o dragoste pentru doctrina curata (2), pentru onoarea lui Isus (3), dragoste care s-a transformat in ura (6).

Cuvintele lui Isus: ai suportat datorită Numelui Meu, arata faptul ca motivația care i-a făcut să nu obosească este ONOAREA LUI DUMNEZEU! I-a ajutat in trudă, le-a dat perseverenta si rabdare, i-a motivate sa testeze pe acei apostoli falsi. Faptele acestea erau bune, dar nu-L satisfăceau pe Isus! ÎN LOC SĂ-L IUBESACĂ PE ISUS ȘI SĂ FACĂ ACESTE LUCRURI, EI IUBEAU ACTIVITATEA DE TESTARE ȘI ONOAREA LUI ISUS, MAI MULT CA PE ISUS INSUSI.

Isus cauta altfel de fapte decat cele existente, pe cele care au existat la inceput. Aceste fapte erau determinate de dragostea pentru El ca persoana. Textul din Efeseni 6.24 semnaleaza bisericii de atunci o posibila problema (Harul să fie cu toţi cei ce iubesc pe Domnul nostru Isus Hristos în curăţie. Amin), iar aceasta problema s-a agravat in timp.

Generatia care era acum in biserica era tare din punct de vedere doctrinar, dar pusesera scara pe un zid gresit! Mai rau este ca unii din biserica desi aveau o doctrina pura, totusi viata lor nu fusese predata lui Isus (accesul la pomul vietii era restrictionat- 7), iar ei erau amenintati sa ramana in Necazul cel Mare (mutarea sfesnicului din locul lui – 5).

La Rapire cei credinciosi vor merge in Paradis, iar cei necredinciosi din biserica vor ramane in Necazul cel Mare. Revenirea aceasta este iminenta, iar mutarea bisericii ii va lasa pe unii descoperiti. Provocarea este ca invingand starea actuala prin pocainta personala, si doctrinarii pur-sange, dar si paganii pur-sange vor putea ajunge in Paradis. Reintoarcerea la locul caderii indica faptul ca ei erau constienti cand s-a intamplat si unde!

Dusmanii bisericii din Efes

Apostolii falsi – cei care pretindeau despre ei insisi ca sunt apostoli. Auto-proclamarea ca apostoli le dadea dreptul si autoritatea sa invete biserica. Erau oameni care doreau accesul la invatatura si la pozitie. Au fost testati si dovediti ca in realitatea erau falsi.

Nicolaiții sunt urmasii lui Nicolae apostatul. Irineu, Tertulian, Hipolit, Doroteus, Ieronim, Augustin si Eusebiu sustin ca diaconul Nicolae din Antiohia (Fapte 6.5) a predicat o Evanghelie a libertinismului antilegalist, care a determinat crestinii sa devina idolatrii si imorali.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: