Maniati-va si nu pacatuiti


,,Mîniaţi-vă şi nu păcătuiţi„. Să n-apună soarele peste mînia voastră, şi să nu daţi prilej diavolului. (Ef  4:26-27)

Când mânia cuiva este provocată, persoana respectivă cere satisfacție în restabilirea dreptății. Ceea ce Pavel poruncește aici este ca să nu întrerupem această capacitate de a fi provocați să restabilim dreptatea, dar condiția este de a nu greși ținta (a păcătui). Este posibil ca în mânia ta, să greșești ținta pentru că ai ochit alta! Aceasta înseamnă că ești în continuare responsabil de ceea ce se întâmplă în realitate (cealaltă țintă), iar partea declarativă este considerată nulă.

În ultimile zile pastorul Marius Cruceru a considerat o ”datorie” personală să mă facă vedetă negativă datorită unor traduceri pescuite de pe blogul acesta. Traducerile erau o parte a materialului pe care-l pregătisem să mă ajute în proclamarea Cuvântului, nicidecum o noua traducere a Epistolei către Efeseni și nici o paradă a cunoștințelor mele. Deși declarativ traducerile erau ținta, totuși în zile care au urmat, atât personal cât și eliberând comentariile altora, pastorul Cruceru a antrenat discuții care înfigeau bine săgețile într-o altă țintă: persoana mea și biserica pe care o păstoresc.  Soarele a apus de mai multe ori, dar prilejul oferit Calomniatorului a rămas în continuare. Au fost spuse multe calomnii la adresa Bisericii Metanoia Ploiești și oameni sinceri care alcătuiesc această biserică au fost înfierați și batjocoriți!

Am fost surprins să descopăr o latură a creștinismului care nu este compatibilă cu omul nou despre care vorbea Pavel. Dacă acesta este omul nou, atunci nu m-ar mira dacă îngerii ar privi cu teamă ziua Răpirii. Eu nu L-am învățat așa pe Cristos!

Deși lui David i-a fost teamă să se atingă de unsul Domnului, se pare că astăzi această teamă nu mai există. Ba mai mult teama de a te atinge de o biserică locală (în cazul nostru Biserica Metanoia Ploiești) a dispărut cu desăvârșire!

Deoarece tirul comentariilor se îndreaptă în mod special spre biserica pe care o păstoresc, consider că nu merită să mai țin materialul incendiar al traducerilor pe acest blog. Țin să menționez că nu fac acest gest datorită presiunilor manipulative și răutăcioase, ci din respect și dedicare pentru turma lui Dumnezeu pe care o păstoresc. Mă doare și sufăr datorită modului în care a fost atacată în mod mișelesc biserica lui Cristos și nici un sacrificiu nu este prea mare pentru ea. Mai mult decât atât, nu aș vrea ca la venirea Marelui Păstor să fiu vitregit de răsplata pe care mi-a pregătit-o. Unii se vor trezi cu mâinile pline de cenușă… eu vreau o răsplată de natură nobilă.

Țin să mulțumesc pe această cale celor care au menținut un ton echilibrat și frățesc în comentariile lor. Sunt cu adevărat frațiori scumpi! În mod special aș vrea să mulțumesc lui Dan Botică pentru modul în care s-a aplecat asupra textului din Efeseni 3 pentru a-mi sublinia scăpările neintenționate. Mă bucur că din toată această întristare am găsit un om dispus să stea lângă mine, nu să-mi dea în cap!

A fost o săptămână în care toți am fost încercați, iar inima noastră a stat pe masa de lucru din laboratorul lui Dumnezeu. Atât timp cât încercarea a ajutat maturizării noastre, a meritat! Am învățat multe din această experiență, dar aș fi preferat să învăț printr-un proces cu adevărat transformator, nu deformator. Mă rog Domnului ca să vă deschidă ochii inimii să vedeți puterea lui Dumnezeu manifestată în unitatea biserici în dragoste!

Dumnezeu să vă binecuvânteze în locurile cerești în Cristos!

2 responses to this post.

  1. Posted by Cristi Bologan on Februarie 18, 2012 at 3:13 pm

    Frate Cristi,

    Multumim de dragostea cu care slujiti Biserica Metanoia. Multumim pentru toate sacrificiile pe care le faceti pentru noi. In toate EL sa fie laudat.

    Se pare ca uneori atunci cand arzi multi doresc ca sa ruginesti. Domnul sa te intareasca in decizia pe care ai luat-o cand ai ales sa nu ruginesti.
    Vroiam sa iti reamintesc ca ai ca motto in lucrarea Domnului: Slujesc pentru o audienta de UNU.
    Mi-am amintit si de motto-ul fratilor de la Biserica Metanoia Braila care spune: Vrem sa ascultam mai mult de Dumnezeu decat de oameni.

    Deci, pana la urma, totul este intre tine si EL.

    Fii binecuvantat!

    Răspunde

  2. Cristi,
    Dragule ma rog pentru tine si pentru ai tai. Domnul sa te ajute sa mergi inainte cu acelasi curaj si dedicare sporind in tot ce e bun.
    Ruga mea este mai mult decat un pas de solidaritate – fiind si eu imprejmuit cu astfel de „fratiori” – este o accentuare inrt-o drectie buna a implinirii acelui verset care spune ca „noi nu suntem in necunostinta de lucrarea celui rau”. Si daca o stim, sa ne ferim in a o face.
    Te salut dintre frunze de artzar cu tot ce-i bun si vesnic,

    Emi

    Răspunde

Lasă un răspuns

