BROderia

Daca te framanta O INTREBARE te invit sa o lasi in grija mea. Voi face tot posibilul sa gasesc RASPUNSUL spre folosul tau si al blogosferei. Sper sa fiu cat mai fin in arta BROderiei (daca nu te-ai prins, BRO tot cu fratioru rimeaza).

Anunțuri

2 responses to this post.

  1. Posted by Dan Popescu on Noiembrie 25, 2009 at 2:46 am

    Am avut odată părtăşie cu Duhul lui Dumnezeu şi am ajuns la întrebarea pe care o pun unii care sună cam aşa: Dacă 1 Pet. 2:24 afirmă că …”prin rănile Lui aţi fost vindecaţi” Dece nu sunt toţi copiii lui Dumnezeu vindecaţi în trup?
    Din discuţia pe care am avut-o în duhul meu am înţeles că Domnul Isus poate răspunde în felul următor: …bine-nţeles că cu o întrebare –
    „Dece nu sunt toţi mântuiţi? căci Eu mi-am vărsat sângele pentru toţi oamenii!
    Scriptura care suportă şi aduce revelaţie la acest subiect este scris în Marcu 9:23
    „…Toate lucrurile sunt cu putinţă celui ce crede!”
    Atunci am înţeles că dacă ne permitem să punem la îndoială afirmaţia Domnului Isus cu privinţă la Marcu 9:23 îl facem mincinos pe însuşi Dumnezeu Tatăl! Dece? Pentru că Dumnezeu nu face afirmaţii mincinoase! La Dumnezeu nu există GENERALISME! Când Dumnezeu spune „Toate” înţeleg că înseamnă toate – fără excepţie.
    Când m-am rededicat lui Dumnezeu cu gândul să mă încred în El în toate compartimentele vieţii mele, am primit ca răspuns versetul 1 din psalmul 125 care spune: „Cei ce se încred în Domnul sunt ca muntele Sionului, care nu se clatină, ci stă întărit pe vecie.”
    Deci cine este mincinosul, Dumnezeu sau omul?

    Răspunde

    • Fratioare Daniel,
      As dori sa-ti raspund la intrebarea ultima, dar permite-mi sa interactionez cu unele din afirmatiile tale care mi se pare ca au nevoie de un comentariu.

      De ce nu sunt vindecati in trup toti copiii lui Dumnezeu? – cu referinta la 1 Petru 2.24.

      In contextul lui 1Petru 2.24, Apostolul Petru indeamna sclavii la supunere fata de stapanii greu de multumit, folosind purtarea exemplara a lui Isus cand a suferit in mod nedrept pentru pacatele noastre. Crestinii sunt chemati sa imite caracterul si comportamentul Domnului Isus cand a suferit desi era nevinovat.

      Domnul Isus este exemplu de supunere sub pedeapsa dreptului Judecator, cand acesta judeca pacatul in trupul si moartea Mantuitorului. Moartea Domnului Isus face posibila eliberarea celor ce cred de pedeapsa si de puterea pacatului in viata lor.

      In acest context al mantuirii, Petru continua citarea lui Isaia 53 facand o referinta generala la mantuire: prin ranile lui ati fost vindecati. Aceasta nu este o referinta la vindecarea fizica pentru ca verbul este folosit la aorist pasiv, ceea ce indica o actiune petrecuta in trecut, iar referinta de la inceputul versetului despre pacatele noastre imprima cadenta pasajului: vindecarea este de pacat.

      Petru nu lasa nici un spatiu de manevra pentru vindecarea de boli fizice, ci vorbeste despre vindecarea de pacat. Crucea a reprezentat o problema juridica ce trebuia rezolvata intre om si Dumnezeu. Cand esti bolnav, te duci la spital, dar cand ai probleme legale te duci la judecatorie.

      Ideea de vindecare fizica este straina de acest text, deoarece nici contextul si nici cuvantul folosit nu se refera la aceasta: in Luca 4.18 se refera la vindecarea unei inimi zdrobite, in Evrei 12.13 se refera la rectificarea unui comportament, iar in Matei 13.15 se refera la mantuirea unei inimi impietrite. Ispasirea noastra pe Cruce are ca scop salvarea noastra, nu vindecarea de bolile trupesti, iar acesta este mesajul lui 1Petru 2.24.

      De ce nu sunt toti oamenii mantuiti desi Domnul Isus si-a dat sangele pentru toti?
      Raspunsul este ca unii nu sunt alesi spre mantuire si de aceea ii vezi ca ori nu sunt interesati, ori se joaca de-a credinta. Jertfa Domnului Isus a fost suficienta pentru toti oamenii, dar eficienta doar pentru cei ce cred. Dar nu poti sa crezi daca nu esti viu… iar cei morti in pacatele si greselile tale nu sunt vii! Trebuie ca Duhul lui Dumnezeu sa te aduca la viata pentru a auzi, a crede, a te pocai si a te preda lui Dumnezeu.

      Cine este mincinosul, Dumnezeu sau omul? – cu referire la Marcu 9.23.
      Este interesant cata lumina poate arunca asupra versetului 23 contextul apropiat. Voi incerca sa parcurg rapid ce s-a intamplat. Un om si-a adus fiul indracit la Domnul Isus, dar pentru ca acesta a intarziat pe munte, disperatul tata a facut apel la ucenici sa-i exorcizeze baiatul.

      Ucenicii nu au putut face nimic baiatului, de aceea o umbra de necredinta a venit peste inima lui. Situatia a fost agravata si pentru ca ucenicii au intrat intr-o cearta filosofica cu niste carturari, probabil despre tocmai ce se intamplase. Domnul Isus face un comentariu taios la adresa natiunii care falimentase spiritual in necredinta. Personal cred ca ucenicii si carturarii sunt inclusi in aceasta categorie larga “neam necredincios.”

      Aici intra in scena baiatul tatalui care raspunde la intrebarea lui Isus si face o noua petitie, de data aceasta direct Mantuitorului. In petitia sa, tatal disperat spune: “daca poti face ceva.” Isus preia ideea asta si raspunde ca El poate (“tu zici: Daca poti!: – normal ca pot!), dar “toate lucrurile sunt cu putinta celui ce crede.” Tatal baiatului simte ca despre el este vorba si raspunde ca el crede (de aceea si venise acolo), dar a avut si un moment de slabiciune (“ajuta necredintei mele”) crezand ca daca ucenicii lui Isus nu au putut face ceva, poate ca nici Isus nu va PUTEA.

      Expresia “toate lucrurile sunt cu putinta celui ce crede” se refera la credinta tatalui disperat ca Isus poate sa vindece. Intrebarea nu era daca Isus putea. Intrebarea este daca tatal credea ca Isus putea! Aici este greutatea!

      Vindecarea nu vine pentru ca tu ai credinta, si astfel Isus trebuie sa rasplateasca credinta ta. Asta seamana mai mult cu un santaj. Chiar daca te rogi (aduci o petitie inaintea lui Dumnezeu) si postesti (adica vrei sa iti schimbi mentalitatea dupa cea a cerului acceptand voia Lui) si ai credinta (ca Dumnezeu poate) si totusi raspunsul nu este DA, ci este NU, sau poate MAI ASTEAPTA, asta inseamna ca Dumnezeu este rau, sau omul nu crede indeajuns. Nicidecum! Cred ca asta inseamna ca Domnul vrea sa te invete ceva chiar si prin acea boala, sau ca are un plan mai presus de gandirea ta care are finalitatea ce o au toate lucrurile: GLORIA LUI DUMNEZEU (vezi Ioan 9.3 si Romani 8.28 – cu atentie la cuvantul “toate”).

      Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: